torsdag 28 juli 2011

Livet med en sexåring

Ikväll har vi haft djupa diskussioner om arvslära. Allt kom sig ur den för Vilgot nya kunskapen att varje ko faktiskt inte har en egen man. Stackarna måste dela på en och samma tjur. Så tyvärr höll inte argumenten för varför Vilgot absolut måste få fler palymotjurar. Konstigt, tyckte Vilgot, då borde ju alla kalvar vara mer lika varandra. (Nej jag sa inte att jag faktiskt tycker att alla kalvar ser typ exakt likadana ut för jag vet ju att det rent tekniskt borde finns någon liten skillnad på kalv och kalv...) Vi började prata om att fastän V och H kommer från samma mamma och pappa så ser de ändå inte exakt likadana ut. De har olika hårfärg, olika ögonfärg och deras munnar har olika former. Ja, ja, sa Vilgot, det är ju inte så konstigt, för jag kommer ju från Venus. Och jag kommer från Hånus fliker Hedda snabbt in. Oj då, sa maken, om Vilgot kommer från Venus och Hedda från Hånus borde ju jag komma från... från Anus.

1 kommentar: