torsdag 13 december 2012

Drömmar kostar ingenting

Drömde häromsistens att jag hade världens roligast jobb. Jag har gått och fnulat och funderat på den där drömmen i några veckor nu. Finns det verkligen människor som tycker att de har världens roligast jobb??? Jodå, här och var ser och hör jag dem. Nu senast igår i "Jakten på det perfekta livet" i SVT var ett inslag med bloggaren Clara (underbaraclaras.com). Hon får göra sånt hon tycker är roligt: skriva, baka, piffa och fota.Och leva på det. Såå underbart!


Egentligen borde jag kunna dra in storkosing på att bara vara jag. Jag är hemmamamma med (i och för sig vilande) utbildning i konst, svenska och retorik, älskar att skriva, baka, pyssla, ta till vara på det gamla och med planer på köpstopp. Jag är verkligen helt rätt i tiden. (Läs tv-tablån så får ni se.) Och ändå drar jag inte ett enda öre. Hmmm. Kanske dax för en kurs i marknadsföring...



Btw, nån som vill köpa en vagn så jag kan bidra lite till hushållsekonomin? 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar