lördag 5 januari 2013

Ett nytt år minsann

På tal om att att leksaker är inbrottsäkrade för både vuxna och barn på julafton tycker jag att tipset att vara utrustad med stjärnskruvmejsel (Lite mellandagskaos) lite så där snitsigt nerstoppat i skärpet på julafton känns helt rätt...

...om det inte vore för att det är så mycket smartare att köpa begagnat. Då är allt redan ihopsatt och klart att leka med. Dessutom sjukt miljövänligt (kemikalierna har ju dessutom en annan unge slickat bort, lite nya baciller kan det väl va värt) och grymt ekonomiskt (om man bortser från alla baciller man får med sig på köpet med eventuella vabbdagar som följd...).

Får jag lov att presentera min stora utmaning för året. Att tänka en extra gång innan jag handlar. Vad en det är jag tänkt handla. Behöver jag verkligen den här? Var ska den förvaras? Hur länge kommer jag vilja ha den? Och varför vill jag ens ha den? Det här året ska jag vara hemskt ekonomisk. Eller fantastiskt ekonomisk, menar jag. Mitt första stora delmål är KÖPFRI MÅNAD, i februari. Hjälp, jag kan inte ha köpfri månad i januari, det går bara inte. Men idag är det den 5:e jan och än så länge har jag inte köpt en enda liten sak på mellandagsrean! Fast jag köpte en kofta före jul, för jag visste ju vad som skulle komma. Och det, måste jag säga, var ett riktigt bra köp. Jag har användt koftan nästan varje dag sen dess. Älskar min kofta med guldarmbågar!



1 kommentar:

  1. Jag funderar som sagt på att haka på. I februari alltså. Tack för pepp i dag. Nu kör vi va? Kram

    SvaraRadera