onsdag 24 april 2013

En underbar dag.

Vaknade imorse med den där känslan av att idag, idag händer det.

A var ledig idag. Och på min mentala lista stod ett och annat som mycket väl skulle kunna bockas av idag. Dessvärre hade jag glömt bort att det var just idag vi skulle byta framruta på bilen. Eftersom det innebar att dagen ändå mest skulle innebära att åka fram och tillbaka till Tyresö några vändor, så lyckades A övertala mig att följa med och lämna bilen så att vi kunde ta en långpromenad innan det var dax att hämta bilen igen. Jag fick en plötslig längtan att åka till Tyresö slott. För snart tolv år sedan var det platsen där vi tog våra bröllopsfoton. Och jag har faktiskt inte varit där sedan dess.

Så idag tog vi, tillsammans med liten, en promenad på minnenas allé, i härlig vårsol och havsnära blåst. Så här med några timmars distans ser jag hur det nog var det bästa och mest "nyttiga" vi kunde göra idag. Happy day.











Ute på Tyresö slott finns en handelsträdgård. Där stod rad på rad av ljuvliga penséer. Det luktade helt fantastiskt i det växthuset kan jag lova. Och jag ville köpa allt!





Jag valde tillslut orangea. Och jag älskar dem!

2 kommentarer: