måndag 20 maj 2013

Mellan hägg och syrén.

Just i detta nu är den absolut bästa tiden på året. Och avstår man övergripande bilder och istället detaljstuderar min trädgård får jag nästan lust att börja sjunga:

"Jag har en trädgård, en vacker trädgård där blommor doftar så underbart. Där solen skiner och regnet faller och fåglar kvittra så högt och klart. Fjärilar leka högt i det blå, lysande blommor doftande stå. Och i min trädgård, min vackra trädgård, finns glädje, skönhet i varje vrå." 

Och en del fulhet också förstås. Men den hoppar vi över idag. För humöret är på topp. 






Förra året var vi bortresta just den här veckan. Vi hade det fantastiskt bra med bad i både pool och hav. Men ändå kände jag så starkt att tiden mellan hägg och syrén ska tillbringas i Sverige. Så i år kör vi vattenland i trädgården i stället.


Jag har ännu inte förstått grejen med husvagn. Men ett vet jag: Man ska ha trädgård, för då mår man bra!

1 kommentar: