lördag 25 maj 2013

Ny vagn minsann.

Oj. Oj. Oj, som jag har fixat och donat idag. Men låt mig ta det från början. 

För snart nio år sedan fick jag en ny hobby. Eller ska jag säga sanningen så fick jag min första riktiga hobby. Det började med ett positivt graviditetstest. Och sen var jag fast. Inte i att stup i kvarten vilja få nya positiva gravtest. O nej. Nåt helt annat. Nej det absolut första jag gjorde var att koppla upp modemet och gå ut på internet för att kolla på barnvagnar. Och sen har jag typ inte slutat. Sanning med modifikation, besattheten har minskat drastiskt, men ibland blossar behovet (beroendet) av en ny vagn plötsligt upp. Och då är jag där igen. 

Jag har tre barn. Och jag har haft sju barnvagnar. En av vagnarna har jag haft till alla tre. Min älskade Urban jungle. Det är den absolut bästa vagnen jag har ägt. Men, den är stor. Stor för vårt bagageutrymme (eftersom vi inte har en V70 längre) och stor för vår lilla hall som svämmar över av foppatofflor och träskor. 

Så, jag köpte en ny vagn. 

Mina tidigare vagnar har varit svarta, gröna, en brun och en i blå denim. Men så plötsligt (berusad av hägg månntro) föll valet på en väldigt färgGLAD Brio spin. Rödorange. Så fin. Men också väldigt smutsig. (Vad är det för fel på alla lata blocketsäljare???) Nej jag satte igång på direkten. Här tvättades all klädsel och jag smorde in alla hjul och små spakar och funktioner så noga så. Vips. Som en ny vagn. 

 
På den här bilden ligger visst varukorgen i tvättmaskinen. Och jag passade på att göra rent mina andra vagnar också. Så makinen blev fullmed barnvagnsklädslar. Nu återstår bara att bestämma vad jag ska göra med 

En brun Urban jungle med liggdel, åkpåse och sittdyna.
En svart Brio sitty.
Och en grön Mclaren paraplyvagn.

Ska jag verkligen sälja dem? (Vilket förstås vore förträffligt att göra bums på en gång när

De är precis nytvättade, lagade och genomgångna.
De absolut inte får plats vare sig i trångt bagageutrymme eller sommarskoinvaderad hall.
Och jag tacksamt skulle ta emot några extra kronor inför semestern. 

Men, tänk om spinnen visar sig vara en besvikelse av måttet Hartan eller Bugaboo. Och vad ska jag stoppa Svea i när jag blir frisk från evighetsförkylningen och plötsligt får tillbaka springet i mitt liv. Och sittyn är ju sååå smal och nätt och underbar. 

Så svåra beslut. 

Jag tror jag syr ett fodral till regnskyddet och myggnätet istället för att tänka på så svåra saker. 


Det ska va gött att leva, annars kan det kvitta. Fint och leva, annars kan det kvitta. LÄTT och leva, annars kan det kvitta. SPRING INTE RUNT OCH VELA, då sabbar du det hela. Spring inte runt och veva (what???) Det ska va gött, gött, gött, gött och leva!

Man ska helt enkelt ha en hobby som underlättar livet. Och med tanke på att jag var tvungen att få Svea att sitta still medan jag målade klart ena sidan av garaget idag tycker jag att jag valt en sjukt bra hobby! En kvart i svarta vagnen, en kvart i röda vagnen, en kvart i bruna vagnen...

1 kommentar: