onsdag 19 juni 2013

Inför Astrid Lindgrens värld.

Vaknar i våningssängen. På våningen ovanför ligger två barn och viskar. 

"Vilgot, det är faktiskt en teater som jag inte ska se på idag. Det är Ronja. Jag har faktiskt ont i magen, och då vill inte jag höra så mycket skrik!"

Ja, det är också ett sätt att berätta att man är lite rädd.

 Istället ska hon visst se på Emil, Karlsson på taket, Madicken, Pippi, Rasmus på luffen, kanske Bröderna Lejonhjärta, allsång med Kling och Klang på stora scenen och parkteatrar och teatrar på lilla scenen och luffarorkestern. Och så leka i Lottas och tant Bergs hus. Och i Nils Karlsson Pysslings hus. Och i den lilla, lilla staden. Och i Bullerbyn. Och se på dockteatern. Och åka Saltkråkantåget. Jaaa. Ungefär det. "Nu ska jag klistra lite i min bok, ska du det?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar