måndag 16 september 2013

Det där med att laga mat

Var eviga, eviga dag ska det ske. 
Egentligen älskar jag det. Mitt naturliga beteende är att ligga i sängen och läsa kokböcker. Men nåt har hänt. Jag har noll komma noll lust att laga mat. Det är bara ett evigt måste just nu. 

Råkade säga högt: "Måste man verkligen laga mat var eviga dag?!?"
Fick ett snabbt svar: "Japp, det är typ som skolan. Nästan VARJE dag måste man gå dit." 

Ok då. Om han tar sig dit varje dag så ska väl jag kunna fixa lite mat. 

Det blev varma mackor. 

Heddas kommentar vid matbordet var: "Det hade verkligen varit gott ned lite svampsoppa till de här mackorna!"

Kunde inte annat än att hålla med. 

Även om matlagningslusten försvunnit från mitt liv så är socker/choklad-behovet alltjämt på (minst) samma jämna/höga nivå. Så imorgon tänker jag börja dagen med att väga mig. Och visar vågen något sånär humana siffror tänker jag ägna morgondagen åt att baka och ÄTA chocklate chip cookies, kladdkaka och förmodligen nåt mer som innehåller choklad. Eller möjligtvis syltgrottor. 

Ja. Man blir sugen av att inte äta ordentligt. Jag vet. Tur att jag är för trött för att masa mig upp ur soffan!

I brist på annat får vi helt enkelt nöja oss med en bild på plommon i sockerlag som jag (i förra veckan) serverade med lättvispad grädde. 


Ps. Typiskt. Det förbättrade inte situationen. Ds.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Huvudet på spiken. Kram på dig/hälsar hon som serverade bakeoff-frallor & varm choklad till middag i fredags...

    SvaraRadera