tisdag 3 september 2013

Juver och kikärtor.

Jag kan inte annat än älska den här bilden.


Stackars, stackars kossa. 

Nu är kvällsaktiviteterna i full gång igen. Och barnen älskar det. Och det är ett under, det där att Vilgot verkligen älskar simskolan. Jag gillar sånna under. Och så gillar jag att det fortfarande är soliga kvällar och trevligt lekplatshäng under tiden det är teater. 

Och vet ni nåt galet. Jag har fått i mina barn det här:

 
Ner med det i pannkakssmeten bara. Öka lite på mjölken och ett extra ägg kanske. Och barnen bara äter och äter. Förra gången drog jag till med en vit lögn när Hedda fick syn på förpackningen alldeles nära pannkakssmeten. Idag gjorde jag klart smeten när barnen var i skolan. När de hade satt i sig ett par pannkakor var berättade jag vad det var i. Men jag hade ju lovat kolasås (!!!!!) på tredje pannkakan så det var aldrig nån som tvekade att fortsätta.

Jag vet, det där med kolasås är helt galet. Men Andreas har jobbat tolv timmar idag och jag hade galen huvudvärk (och var sötsugen...). Och tydligen är jag (låt mig citera): "världens bästa, bästa mamma".

Okejdå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar